True pricing

Floris Mokveld
vrijdag 26 november 2021
Voor het derde achtereenvolgende jaar werd door de True Price organisatie een True Price festival georganiseerd op Black Friday. Dit jaar met hickups, want de Youtube link leidde naar een wachtruimte waar geen video was te zien en de Mentimeter ging zelf de antwoorden geven. Dus als je het rechtstreekse festival hebt gemist, niet treuren, je kunt het terugkijken op YouTube. Ik kan de link nog niet plaatsen, de IT problemen duren voort zodat de link nu nog steeds doorloopt. Zoek binnenkort even op True Price BlackFriday, dan lukt het vast wel

True Pricing betekent dat je consumenten voorrekent wat een product zou kosten als je alle kosten zou meenemen. Dus wat een product zou kosten als iedereen een eerlijk loon krijgt, hoeveel milieuverontreiniging wordt veroorzaakt en moet worden gecompenseerd etc. Dat een jeans die je in de winkel voor 95 euro koopt in werkelijkheid 130 euro zou moeten kosten realiseren veel mensen zich niet.

In het festival op Black Friday werden voorbeelden getoond van de Aanzet, een supermarkt die nu al 100000 producten heeft verkocht tegen de True Price. En het eerste True Price cafe werd geopend. Een leuke uitzending. Door Michel Scholte, minister van de nieuwe economie en directeur van True Price werd gememoreerd dat veel bedrijven dit jaar Black Friday aanpakken om juist andere zaken te doen. Zoals Bever die je schoenen en kleren repareert, Mud Jeans en SKOT die de winkel juist sluiten, er is veel aandacht voor de alternatieven van kopen, kopen, kopen.


Meer informatie:







Reactie(s)


Ilse Meelberghs zei op 27-11-2021 om 16:33 uur
Hoi Floris, leuk!

Ik voeg ook nog effe het linkje naar onze Omwentelaars-animatie over true pricing toe.

https://youtu.be/li2b0cjufNI

Ilse


Juul Jeurninck-Janssen zei op 04-12-2021 om 21:38 uur
Interessant, ik ga de link overschrijven, zodat ik m kan bekijken. Helaas werkt het niet om de link aan te klikken

Naam


Email


Uw reactie











Uitgelicht
Maascleanup samen met BASF vegetable seeds business en De Groene Transformator
Winter verwonder wandeling.
Positief over vegan opties in de horeca? Geef jouw tip door aan ‘Plant de Campagne’!
Nieuwsbrief aanmelden
Volg ons!