Voor het derde achtereenvolgende jaar werd door de True Price organisatie een True Price festival georganiseerd op Black Friday. Dit jaar met hickups, want de Youtube link leidde naar een wachtruimte waar geen video was te zien en de Mentimeter ging zelf de antwoorden geven. Dus als je het rechtstreekse festival hebt gemist, niet treuren, je kunt het terugkijken op YouTube. Ik kan de link nog niet plaatsen, de IT problemen duren voort zodat de link nu nog steeds doorloopt. Zoek binnenkort even op True Price BlackFriday, dan lukt het vast wel
True Pricing betekent dat je consumenten voorrekent wat een product zou kosten als je alle kosten zou meenemen. Dus wat een product zou kosten als iedereen een eerlijk loon krijgt, hoeveel milieuverontreiniging wordt veroorzaakt en moet worden gecompenseerd etc. Dat een jeans die je in de winkel voor 95 euro koopt in werkelijkheid 130 euro zou moeten kosten realiseren veel mensen zich niet.
In het festival op Black Friday werden voorbeelden getoond van de Aanzet, een supermarkt die nu al 100000 producten heeft verkocht tegen de True Price. En het eerste True Price cafe werd geopend. Een leuke uitzending. Door Michel Scholte, minister van de nieuwe economie en directeur van True Price werd gememoreerd dat veel bedrijven dit jaar Black Friday aanpakken om juist andere zaken te doen. Zoals Bever die je schoenen en kleren repareert, Mud Jeans en SKOT die de winkel juist sluiten, er is veel aandacht voor de alternatieven van kopen, kopen, kopen.
Meer informatie:
Reactie(s)
Ilse Meelberghs zei op 27-11-2021 om 16:33 uur
Hoi Floris, leuk!
Ik voeg ook nog effe het linkje naar onze Omwentelaars-animatie over true pricing toe.